Αγαπητοί γονείς,

Είμαστε οι εκπαιδευτικοί των παιδιών σας

Απευθυνόμαστε για μια ακόμα φορά σε εσάς, τους γονείς των μαθητών μας.

Η πανδημία του κορωνοϊού διαμορφώνει νέα, πρωτόγνωρα δεδομένα στις ζωές μας, στην εργασία μας, στην καθημερινότητά μας. Η αύξηση των κρουσμάτων οδήγησε στο κλείσιμο όλων των σχολείων της χώρας. Σε αυτή τη δύσκολη μάχη που έχουμε μπροστά μας θα είμαστε όλες και όλοι μαζί, συλλογικά, αλληλέγγυα κι αγωνιστικά. Το κλείσιμο των σχολείων για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα, οι δύσκολες συνθήκες εργασίας μιας σειράς κλάδων (ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, υπάλληλοι σουπερ-μάρκετ, φαρμακείων, κλπ.), τα χτυπήματα που δέχεται η λαϊκή οικογένεια στο εισόδημα και την εργασία της λόγω της κυβερνητικής πολιτικής και της εργοδοτικής αυθαιρεσίας, ο φόβος και η πραγματικότητα των απολύσεων στον ιδιωτικό τομέα, το γενικότερο περιβάλλον των περιορισμών και των αυστηρών μέτρων, έχουν ανυπολόγιστες ψυχολογικές, μορφωτικές, κοινωνικές συνέπειες στις οικογένειες και στους μαθητές και τις μαθήτριές μας, ιδιαίτερα στα παιδιά των φτωχών λαϊκών οικογενειών.

Το  Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να πείσει εσάς τους γονείς, τους μαθητές μας  και την κοινωνία ότι μέσα σε αυτό το κλίμα και με κλειστά τα σχολεία πρέπει να υπάρξει μια (σχετική) κανονικότητα. Μέσω των ΜΜΕ κατασκευάζει μια ιδανική κατάσταση, ότι η εκπαιδευτική διαδικασία μπορεί να συνεχιστεί με άλλα μέσα, ότι υπάρχει έτοιμο και άφθονο λογισμικό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από εκπαιδευτικούς και μαθητές. Εμείς τονίζουμε ότι τίποτε δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ζωντανή εκπαίδευση, τις ανοιχτές σχολικές τάξεις. «Η τηλεκπαίδευση, η εξ’ αποστάσεως, η ασύγχρονη εκπαίδευση» είναι απλώς εργαλεία. Σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να λειτουργήσουν επαρκώς με παιδαγωγικά και επιστημονικά κριτήρια και να υποκαταστήσουν τη ζωντανή διαδικασία της τάξης (κατάκτηση της γνώσης, αλληλεπίδραση, αλληλοβοήθεια, παραστατικότητα, φυσική/σωματική προσέγγιση κ.ά). Στην έκτακτη αυτή περίσταση τα ψηφιακά εργαλεία μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο για να κρατήσουν ζωντανή την σχέση ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, για να διατηρήσουν μια ελάχιστη επαφή των μαθητών με ποιοτικές μορφωτικές, ψυχαγωγικές, πολιτιστικές, εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

Τα επικοινωνιακά τεχνάσματα της κυβέρνησης και η απλόχερη κάλυψη που της παρέχουν τα ΜΜΕ δεν μπορούν να κρύψουν την πραγματικότητα: απαρχαιωμένες πλατφόρμες που σέρνονται πριν καν χρησιμοποιηθούν, κανένα οργανωμένο πλαίσιο, δημόσιο λογισμικό στα σπάργανα, υλικοτεχνική υποδομή ανύπαρκτη, διαδικτυακές ταχύτητες για κλάματα, καμία μέριμνα για εκπαιδευτική τηλεόραση, παντελής ανυπαρξία κεντρικού οργανωμένου, αξιόπιστου εκπαιδευτικού διαδικτυακού υλικού. Προπαγανδίζουν την «ασύγχρονη εκπαίδευση» γνωρίζοντας ότι η δια ζώσης δεν αντικαθίσταται επιχειρώντας να πείσουν την κοινωνία ότι αποτελεί εκπαιδευτική μέθοδο με παιδαγωγικά χαρακτηριστικά, όπου απουσιάζει η παιδαγωγική αλληλεπίδραση, η παιδαγωγική σχέση, η κοινωνική διάσταση της γνώσης (επικοινωνία μεταξύ των μαθητών για την κατασκευή της γνώσης ως κοινωνικό προϊόν ).

Στηρίζουμε τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους, όχι τις πολιτικές της Κυβέρνησης

Οι παραπάνω δυσκολίες σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να οδηγήσουν στο συμπέρασμα ότι πρέπει να σηκώσουμε τα χέρια ψηλά κάτω από τις σημερινές συνθήκες και να αφήσουμε τα παιδιά στη μοίρα τους, απομονωμένα στο σπίτι, αντιμέτωπα με τη μοναξιά τους, βορά στην αυθαιρεσία της ιδιωτικής πρωτοβουλίας.

Να ξέρετε  εσείς ως γονείς ότι εμείς είμαστε εδώ για  τους μαθητές μας και ότι με δική μας πρωτοβουλία θα ξαναμπούμε, με όποιο τρόπο μπορέσουμε, στα σπίτια σας. Είμαστε δίπλα, όσο περισσότερο μπορούμε και με όποιον τρόπο αυτό γίνει δυνατό ως αλληλέγγυοι εκπαιδευτικοί στη δύσκολη αυτή περίοδο. Διεκδικούμε από την κυβέρνηση και το Υπουργείο να πάρουν όλα εκείνα τα μέτρα πραγματικής στήριξης των μαθητών και των οικογενειών τους. Βρίσκουμε τρόπους να επικοινωνήσουμε, να συμβάλλουμε με ιδέες και σκέψεις, να υλοποιήσουμε «μικρά πειράματα», να ανταλλάξουμε και να προτείνουμε ποιοτικές και μορφωτικές δραστηριότητες, ταινίες, βιβλία, θεατρικές παραστάσεις, μουσειακές περιηγήσεις. Ό,τι κάνουμε, λοιπόν, θα το κάνουμε με προσοχή και παιδαγωγική ευθύνη, με τα μάτια στραμμένα στην πληττόμενη πλειοψηφία των μαθητών μας και των λαϊκών οικογενειών τους χωρίς να εντείνουμε τους ταξικούς φραγμούς που ήδη υπάρχουν.

Αγαπητοί γονείς δεν πρέπει να λησμονάτε ότι αυτό που συμβαίνει μέσα στην τάξη είναι μοναδικό και αναντικατάστατο, δεν είναι μια μονοδιάστατη μετάδοση πληροφοριών ή μια αλληλουχία διδακτικών για τη μετάδοση δεδομένων αλλά είναι μια πολυδιάστατη διαδικασία αλληλεπίδρασης και κοινωνικής σχέσης. Γι΄ αυτό μέσα στην τάξη μπορούν να πραγματοποιούνται παιδαγωγικά θαύματα που διαμορφώνουν συνειδήσεις και στάσεις ζωής. Γι΄ αυτό καμιά τεχνική διαδικασία εξ αποστάσεως δεν μπορεί να υποκαταστήσει την παιδαγωγική επίδραση της ζωντανής εκπαιδευτικής λειτουργίας.

Τέλος όσον αφορά αναρτήσεις και δηλώσεις που έχουν δει το φως της δημοσιότητας το τελευταίο διάστημα από κάποιους υποτίθεται «δημοσιογράφους» δηλώνουμε ότι τέτοιου είδους χαρακτηρισμούς τους επιστρέφουμε. Δεν δεχόμαστε κριτική από ανθρώπους που βρίσκονται σε διατεταγμένη υπηρεσία από κυβερνήσεις και από ισχυρούς ιδιωτικούς ομίλους που έχουν ως στόχο την ιδιωτικοποίηση-εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης.

Άλλωστε το ποιος είναι ο καθένας μας το κρίνει η ιστορία του. Δεν είναι τυχαίο ότι ένας από αυτούς στο πρόσφατο παρελθόν, σε καιρούς δύσκολους για την εργαζόμενη πλειοψηφία, τασσόταν υπέρ της κατάλυσης του Συντάγματος…!!!

Αγαπητοί γονείς

Αυτές τις μέρες εκπαιδευόμαστε πώς να αποφεύγουμε ο ένας τον άλλον. Να μην το μάθουμε!

Ας πλύνουμε τα χέρια μας, αλλά ας τα ενώσουμε την ίδια στιγμή με αλληλεγγύη, συλλογικότητα και διεκδίκηση!

Ας φορέσουμε τη μάσκα μας, αλλά ας μην ξεχάσουμε να επικοινωνούμε, να αλληλοϋποστηριζόμαστε. Αυτό είναι το μεγαλύτερο μάθημα που όλοι οφείλουμε να δώσουμε στους μαθητές μας!!!

 

ΣΤΕΚΟΜΑΣΤΕ ΟΡΘΙΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΙ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΟΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *